המאמרים של מריאור

איך להתמודד עם התקף חרדה - מריאור טיפול בחרדה

איך להתמודד עם התקף חרדה

חיפוש אחר 10 שיטות להתמודדות עם חרדה הוא צעד ראשון שהרבה אנשים עושים כדי 

להקל על "תסמיני החרדה" (על כך במאמר "תסמיני חרדה") 

רגע לפני שארחיב בנושא התמודדות עם חרדה 

חשוב לי לומר שאתם לא לבד 

ורובנו חווים חרדות 

מצבים בלתי צפויים ואשר אין לנו עליהם שליטה גורמים לרבים מאתנו לחוות חרדה 

הענין הוא שלא כולנו בהכרח סובלים מחרדה, 

חרדה הופכת לסבל בעקבות הפירוש שאנחנו נותנים למציאות. אז מה זה חרדה? 

אדם ה"סובל מחרדה" מפרש את המציאות דרך הפריזמה האישית והסובייקטיבית שלו לגבי המציאות  והדבר בדרך כלל נובע  מאמונות שאימצנו לעצמנו בעקבות נסיבות חיינו (על כך ארחיב במאמר " איך נוצרת חרדה")

רובנו זוכרים את הפעמים בהם היינו בחרדה כשהילד הקטן או ההורה המבוגר שלנו לא ענו לנו לטלפון או  שהפתיעו אותנו בבוחן פתע כשלא היינו מוכנים  לכך. או אפילו לפני אירוע משמח כמו חתונה שאין לנו מושג אם יצליח או לא… 

מרגע שדברים מתבהרים  החרדה חולפת ואנחנו ממשיכים לתפקד כרגיל והכל בסדר, 

לא אצל כולנו "הכל בסדר"

חלק מאתנו אינו מצליח לחזור לתפקוד הרגיל, 

אלו שמתקשים לחזור לתפקוד הרגיל, ברמת ההיגיון מבינים שלמעשה אין סיבה להיות בחרדה אלא שההבנה לא עוזרת להם להשתחרר מהתקפי החרדה והם עדיין מחפשים דרך התמודדות עם חרדה ללא תרופות.

הקונפליקט שנוצר בין ההבנה שאין סיבה להיות בחרדה לבין חוסר היכולת לשחרר את החרדה לא רק שמתסכל אלא יתרה מכך , חוסר היכולת לשלוט על החרדה מביא רבים לידי מחשבה מפחידה עוד יותר שאולי "משהו דפוק אצלי? משהו לא בסדר איתי ואולי אני פשוט משתגע?! "

התמודדות עם חרדה

אז מה הבשורה?

  • אתם בסדר ושום דבר לא דפוק בכם (על כך במאמר "איך נוצרת חרדה")
  • חרדה היא לא הבעיה אלא הסימפטום למשהו עמוק יותר בעולם הפנימי שלכם שזועק "עצור ותשנה מיד כיוון"!
  • חרדה עוצרת אתכם כי  טעיתם בכיוון

ועכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם: "איך אדע מה הכיוון? "  

שאלה מצויינת רק שהתשובה עליה נמצאת עמוק בעולמכם 

אותה תוכלו לגלות רק בתהליך בו אשמח ללוות אתכם צעד אחר צעד . 

ועד אז, 

עד שתחליטו לרדת לשורש הבעיה ולהבין מה המסר של החרדה שלכם

יש לכם אפשרות להוריד את מפלס הקושי ולהרגיע את החרדה כך שיהיה לכם קל יותר

 לטפל בשורש הבעיה , בשאלה למה אתם בחרדה ומה היא באה להגיד לכם

חשוב לי לציין שכל ההנחיות שתקבלו ממני כאן הם בגדר המלצה בלבד ואינן מחליף

 לתהליך עומק אישי וספציפי

אחרי הכל אנשים שונים האחד מהשני ומה שנכון לאחד לא בהכרח נכון לשני

אפילו אקמול משפיע שונה על אנשים שונים

להלן כמה הנחיות שיועילו לרובכם ב"התמודדות עם חרדה"

  1. תפסיקו להתמודד   

להתמודד משמע להיאבק ואתם לא במאבק חברים.  במאבק יש בזבוז אנרגיה וכוחות. כשאתם נאבקים במישהו במשהו  בסופו של דבר אתם דרוכים יותר מתאמצים יותר ועייפים יותר. דריכות  מעלה את מפלס החרדה. 

כל מה שאתם רוצים זה בעצם לקבל כלים להרגיע, להפסיק, לנטרל את החרדה שלכם  הלא כן?  אתם לא מחפשים להאבק בחרדה ולכן שנו מילים חברים. אין יותר את המילה "התמודדות" במקום זאת אמרו "רוצה כלים להרגיע או להשתיק את החרדה" אמרו "אני  עושה דרך לשחרור החרדה שלי"  

  1. תזהו את תחילת החרדה

לכל דבר יש התחלה כך גם לחרדה. כל חרדה  מתחילה בתחושה פיסיולוגית קלה שמתעצמת עם כל דקה שחולפת. תזהו את הסימן הראשון , את התסמין הפיסיולוגי הראשון אולי דקירה קטנה בחזה או סחרחורת קלה או כל תסמין אחר. החשיבות של הזיהוי המוקדם חיוני לעצירה מיידית של החרדה בעזרת הכלים שתקבלו בהמשך

  1. תשנו פוזיציה

אם החרדה התחילה בזמן שישבם, תקומו מיד ותתחילו לספור מרצפות

אם  זה קורה לכם בהליכה שנו כיוון הליכה או תשבו

אם בזמן צפייה בטלויזיה לכו לשתות משהו חזרו והחליפו ערוץ

תספרו כמה חפצים אדומים יש לכם בבית

תתבוננו בציור התלוי על הקיר ותספרו כמה קווים ישרים יש בו

וכן הלאה

כשאתם משנים פוזיציה אתם "שוברים" את רצף המחשבה והדיבור הפנימי שלכם, אתם עוברים לאיזור אחר במח.

  1. עשו רשימה של זמני החרדה  מה קדם לחרדה 

כל חוויה שאנחנו חווים היא תוצאה של דברים שראינו שאמרנו ששמענו ושחשבנו, ( אני צוחקת כשנזכרת בבדיחה…אני בוכה כשפוגעים בי..אני לחוצה מראיון העבודה שיש לי מחר וכן הלאה…) כך קורה גם בחווית החרדה.  

שימו לב מה היה רבע שעה לפני שהתחילה החרדה. מה ראיתם מה חשבתם מה אחרו לכם וכן הלאה

הרשימה שתכינו תעזור לכם :

  • להבין שאתם לא כל הזמן בחרדה  (דבר שיכניס אתכם לפרופורציה וירגיע)
  • להבין שלחרדה שלכם יש סיבה  (כנראה שזה לא בהכרח מצב נפשי)
  • להבין שיש לכם יכולת לשנות את הסיבה (יציאה לפעולה כי זה תלוי בי)
  1. שתפו חברים ובני משפחה

מה שמקשה ועוד יותר ומקבע את החרדה אלו הן התוויות שאנחנו שמים על עצמנו: "אני שונה" ,"אני לא כמו כולם" , "יצחקו עליי" "יחשבו שהשתגעתי"  "יגלו את החולשה שלי" ועוד… דיבור כזה שחוזר על עצמו  גורם ברוב הפעמים לבושה. אנשים מתביישים לספר שיש להם חרדה, מסתגרים מרגישים בדידות. והחרדה חוגגת… חברים, תשתפו, תסבירו את עצמכם, תזכרו שלחרדה יש אסטרטגיה  (יש תמיד משהו שקדם לחרדה), תזכרו שיש לכם יכולת לשנות את האסטרטגיה, תבקשו עזרה, חיבוק יכול להרגיע, הבנה שאתם לא לבד יכול לחזק

חברים

זה מעולה שאתם מחפשים דרך ל"התמודד עם חרדה" 

אבל יהיה טוב יותר עבורכם  לומר

"אני עושה דרך לשחרר את החרדה שלי"

"אני בסדר. הבנתי זה רק סימן שעליי לשנות כיוון בחיי"

זכרו

אין לכם סיבה להתבייש כי  אתם לא לבד

אין באמת סיבה להמשיך לסבול

אני יכולה לעזור לכם

מריאור

אהבתם? שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
מריאור - מאסטרית NLP

מריאור - מאסטרית NLP

היי, אני מריאור ואני מאסטרית NLP דמיון מודרך ופסיכותרפיה הוליסטית, מנטורית למערכות יחסים ומומחית בטיפול בכל סוגי החרדות.

הניסיון הרב שרכשתי במהלך 31 השנים האחרונות, בהן פגשתי וטיפלתי במגוון אתגרים רגשיים והתנהגותיים, הוביל אותי לפתח את שיטת מריאור, שיטה בה בתהליך ממוקד בתמיכה אישית אני מצליחה להקל על מצבי לחץ חרדה פוביות וקונפליקטים אישיים וחברתיים.

לפרטים על התהליך הממוקד לשחרור מחרדה

מאמרים שיעניינו אותך

השאירו פרטים כאן או בוואטסאפ ואחזור אליכם לקביעת פגישת היכרות ללא עלות

אין מה להתבייש, אין סיבה לסבול. אני יכולה לעזור!

או השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

צרו קשר בוואטסאפ ואחזור אליכם לקביעת פגישת היכרות ללא עלות

אין מה להתבייש, אין סיבה לסבול. אני יכולה לעזור!

או השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם