המאמרים של מריאור

1

ניסיתי הכל ועדיין בחרדות -מתסכל

גם אתם מתוסכלים? ניסיתם הכל ועדיין חווים חרדה? אתם צודקים חברים, זה לא פשוט להבין שלמרות שניסיתם הכל והשקעתם מזמנכם היקר וממיטב כספכם אתם עדיין באותו המצב ושום דבר לא השתנה

יש מי מכם שמרים ידיים ואומר  "כנראה זה הגורל שלי – נועדתי לסבול." הוא מתייאש ושוקע לדיכאון ויש  מי ששואל  "מה עוד עליי לעשות כדי לשחרר את החרדה שלי?". 

המאמר הזה יעזור לכולכם להבין את אחת מסיבות ,למה אתם עדיין בחרדה למרות שניסיתם הכל.

אז למה אתם עדיין בחרדה?

הפעם  אתחיל עם סיפור זן 

שאל הנזיר את המאסטר זן, "עשרים שנה אני מנסה לעשות הכל כדי להגיע להארה, לומד כתבי קודש, מנסה לעשות כל יום מדיטציה עמוקה, מהרהר בנשגב יומם וליל, ועדיין לא הגעתי להארה. מה עוד עליי ללמוד?" ענה המאסטר, "השאלה היא לא מה עוד עלינו ללמוד או לקחת על עצמנו. השאלה היא מה עוד עלינו להשיל מעצמנו."

חברים, מהו או מהם הדברים שאם תשילו מעליכם תוכלו בקלות להגיע לתוצאה שרציתם להגיע? בואו נבדוק ביחד מה אתם יכולים כבר להשיל מעליכם.

תשילו מעליכם תסכול ובחרו בפרגון עצמי

ככל שתהיו מתוסכלים יותר כך הסיכוי להצלחה יפחת, תסכול מזין מעצים ומקבע את הכישלון לדוגמא: "הבטיחו לי שאצא מזה והנה אני באותו המצב , כנראה שכלום לא יעזור לי". במקום לחשוב "שום דבר לא יעזור לי"תפרגנו לעצמכם! תפרגנו על  הדרך שעשיתם כי יש רבים אחרים שממשיכים לסבול ונשארים באומללות שלהם. תפרגנו לעצמכם על הנחישות, על ההתמדה על שאינכם מוותרים, תפרגנו לעצמכם על העשייה בדרך לשחרור החרדה וזכרו:

  • תסכול ישאיר אתכם באותו המקום
  • פרגון יעלה את המוטיבציה שלכם להמשיך הלאה עד להשגת היעד

השילו מעליכם את המילים: ניסיתי, השתדלתי קיוויתי

שימו לב למילים, מילים כמו :ניסיתי, קיוויתי, השתדלתי משדרות למח חוסר וודאות, אלו מילים שיש בהם ספק. כשאתם אומרים: 

"אוקיי אני מוכן לנסות, אשתדל או מקווה שאצליח" אתם בעצם אומרים "אני לא בטוח שאצליח.." "כי עובדה שניסיתי… ובאמת שהשתדלתי… וגם קיוויתי אבל זה לא קרה.. "אז תשילו מילים אלו ובמקומן אמרו: "אני פועל ועושה דרך לשחרור החרדה שאני חווה, עם כל צעד שאני עושה אני מתקרב אל השחרור הסופי של החרדה"

מריאור - מאסטרית NLP | מומחית לשחרור מחרדה
זכרו: אמונות, מחשבות ודיבור משפיעים במידה רבה על התוצאה שאנחנו מקבלים

השילו מעליכם דיבור כוללני (הכללה) – דייקו את הדיבור שלכם

שימו לב, למה בעצם אתם מתכוונים כשאתם אומרים "הכל"? מה זה "הכל" עבורכם? האם הכוונה לכל הטיפולים והשיטות הקיימות בארץ? בעולם? או אולי לשלושה או ארבע סוגי טיפולים? כשאתם אומרים "ניסיתי הכל" אתם מונעים מעצמכם לראות ולהכיר עוד אפשרויות. ניסיתי הכל דומה  לתמרור "דרך ללא מוצא".

רינה בת 28 (שם בדוי), מנהלת בחברת כח אדם, מזה כ 3 חודשים היא כל הזמן בחרדות ולא מסוגלת יותר להמשיך כך לדבריה החיים שלה הפכו לסיוט אחד גדול. 

"זה באמת קשה לנהל חיים כשאת בחרדות כל הזמן בלי הפסקה". 

"בדיוק, אני כל הזמן בחרדות בלי הפסקה וזה משגע אותי". 

"תגידי, עכשיו כשאנחנו משוחחות את חווה חרדה?"

"לא, עכשיו אני בסדר תודה לאל " 

"יופי אני שמחה"

עד למפגש הבא בקשתי מרינה להכין רשימה מדויקת של הזמנים בהם חוותה חרדה. הרשימה שהכינה הפתיעה אותה מאד כי פתאום שמה לב שהחרדה הופיעה בשני מצבים: 

בבקרים  של אותם ימים בהם היה עליה להשתתף בישיבת צוות עובדים ולדווח על הפרוייקט שהייתה אחראית עליו. וגם כשהיה עליה להציג את עצמה במעגל. כשהיא הבינה שהיא לא "כל הזמן" בחרדות הרגישה הקלה משמעותית , כצעד ראשון לשחרור החרדה רינה הסכימה לשנות דיבור. לדייק בדבריה ולא רק לגבי החרדות שלה אלא בכל אתגרי בחייה.

לסיכום, תתחילו כבר מרגע זה להשיל מעליכם:

  •  את התסכול.
  • את הרגלי הדיבור (דיבור בהכללות).
  • את המילים שיש בהן ספק או סימני שאלה.
  • את האמונות המגבילות שאימצתם.
  • את התכתיבים שנדבקו עליכם כמו עלוקה ומשאירים אתכם באותו המצב.
  • היו פתוחים לראות עוד כיוונים.

וזכרו: תמיד תמיד יש עוד אפשרויות!

לפרטים על התהליך הממוקד לשחרור מחרדה

מריאור - מאסטרית NLP

מריאור - מאסטרית NLP

היי, אני מריאור ואני מאסטרית NLP דמיון מודרך ופסיכותרפיה הוליסטית, מנטורית למערכות יחסים ומומחית בטיפול בכל סוגי החרדות.

הניסיון הרב שרכשתי במהלך 31 השנים האחרונות, בהן פגשתי וטיפלתי במגוון אתגרים רגשיים והתנהגותיים, הוביל אותי לפתח את שיטת מריאור, שיטה בה בתהליך ממוקד בתמיכה אישית אני מצליחה להקל על מצבי לחץ חרדה פוביות וקונפליקטים אישיים וחברתיים.

מאמרים שיעניינו אותך

צרו קשר בוואטסאפ ואחזור אליכם לשיחת היכרות קצרה ללא עלות

אין מה להתבייש, אין סיבה לסבול. אני יכולה לעזור!

או השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם

צרו קשר בוואטסאפ ואחזור אליכם לשיחת היכרות קצרה ללא עלות

אין מה להתבייש, אין סיבה לסבול. אני יכולה לעזור!

או השאירו פרטים ואצור קשר בהקדם